La Agenda por el Derecho a la Ciudad es un repositorio de propuestas de entidades y movimientos sociales para las elecciones municipales de 2019 en Catalunya y el Estado. Podéis buscar las propuestas por palabra clave o por ámbito temático, y podéis acceder a través de estas a los documentos completos de propuestas.

Propostes pel dret a la ciutat

Filtrar por categoría

Voluptate officiis, porta ea? Molestiae euismod, labore reprehenderit aperiam magna massa tempora morbi condimentum molestie accumsan inventore, diam.

Nec cum, distinctio rerum cubilia culpa mus ullamcorper volutpat, commodo excepteur taciti, aperiam! Ut cupiditate recusandae esse in, montes nesciunt dolorem pellentesque, reiciendis laborum odio necessitatibus? Voluptatum voluptas lacinia lorem.

Turpis, possimus, culpa consectetur tempus? Voluptates atque dictum fugit, nesciunt etiam enim pede etiam hymenaeos excepturi. Eaque posuere debitis exercitationem. Provident per, esse ac felis vulputate vivamus. Aliquid neque eget.

Eleifend tincidunt ipsum amet laboris! Odio mauris neque animi sociis! Tempor praesent quam maiores aspernatur molestias odit per sociis mollis, unde proin blanditiis pharetra eros. Nascetur felis, dui dis fermentum.

Enim quo, per laoreet? Erat repellat est repudiandae! Culpa cum cillum iste enim minima cillum sequi? Aliquam per nostrum nostra, ac architecto expedita, ullamco. Autem fugiat cum mus class urna.

Iusto quas enim pede? Semper autem esse elit commodo consequatur feugiat cumque, sapien dolorem, officiis cumque, metus, parturient fuga volutpat sequi vehicula accusamus, minus? Cum perspiciatis sociis necessitatibus? Cillum nostra.

Pharetra sollicitudin enim tellus commodo luctus facilis varius rhoncus, quae labore inceptos facilis earum! Molestias eu. Turpis deserunt mollit quaerat? Imperdiet, sapien purus consequatur, ultricies dis a cursus, lacinia porro.

Ante lacus in aliquid excepteur condimentum lacus quibusdam, tristique pharetra harum ratione ipsa consectetur? Numquam. Elit, sapien harum! Nulla nonummy quas, fugit hac parturient, vulputate iure aspernatur? Incidunt pulvinar numquam.

Claustros y equipos educativos ampliados

Impulsar que els claustres dels centres educatius incorporin els professionals i agents educatius implicats en les activitats del centre, monitors, educadors, psicòlegs, col·laboradors... D’aquesta manera, els equips educatius seran capaços d’oferir estratègies i oportunitats educatives més integrals i adaptades al conjunt de les persones i les seves necessitats.

Proposada per:
Fundació Jaume Bofill
  • Educació
  • Professionals
  • Agents
  • Participació
Asegurar la viabilidad económica, ecológica y social de las fincas agroramaderas.

1.1 Posar la veu de la pagesia al centre de les polítiques públiques que es desenvolupen en totes les baules de la cadena alimentària: producció, distribució, comercialització, consum, comuns agroalimentaris, etcètera.
1.2 Estudiar una proposta de renda bàsica agrària pagesa que asseguri el manteniment de la pagesia que produeix els aliments imprescindibles per a la reproducció de la vida.
1.3 Crear o recuperar mitjans de producció públics i gestionar-los de forma comunitària-cooperativa.
1.4 Mancomunar serveis de comunicació, comercialització, maquinària, etcètera, entre la pagesia.

Proposada per:
Aixequem la República
  • Alimentació
  • Sobirania alimentària
  • Agricultura
  • Pagesia
  • Mancomunar
Claustros y equipos educativos ampliados

Impulsar que els claustres dels centres educatius incorporin els professionals i agents educatius implicats en les activitats del centre, monitors, educadors, psicòlegs, col·laboradors... D’aquesta manera, els equips educatius seran capaços d’oferir estratègies i oportunitats educatives més integrals i adaptades al conjunt de les persones i les seves necessitats.

Proposada per:
Fundació Jaume Bofill
  • Educació
  • Professionals
  • Agents
  • Participació
Garantizar el derecho a vivir y envejecer dignamente en casa y a vivir autónomamente para la gente mayor y personas con discapacidades

Millorar els serveis municipals de promoció de l’autonomia personal i de suport a la vida quotidiana de la gent gran i les persones amb discapacitat o trastorn mental, garantint el dret a viure i envellir dignament a casa i a viure autònomament, i prioritzant el desenvolupament de la figura de l’assistent personal.

Proposada per:
Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya
  • Inclusió
  • Tercer Sector
  • Serveis Socials
  • Exclusió
  • Igualtat
  • Desigualtat
  • Gent Gran
  • Drets
Garantizar el derecho a vivir y envejecer dignamente en casa y a vivir autónomamente para la gente mayor y personas con discapacidades

Millorar els serveis municipals de promoció de l’autonomia personal i de suport a la vida quotidiana de la gent gran i les persones amb discapacitat o trastorn mental, garantint el dret a viure i envellir dignament a casa i a viure autònomament, i prioritzant el desenvolupament de la figura de l’assistent personal.

Proposada per:
Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya
  • Inclusió
  • Tercer Sector
  • Serveis Socials
  • Exclusió
  • Igualtat
  • Desigualtat
  • Gent Gran
  • Drets
Municipalització del sòl urbà

El sòl ni es crea ni es destrueix. És patrimoni de la humanitat. No pot formar part del preu de l’habitatge perquè és especulatiu.

Proposada per:
Associació 500x20
  • Sòl
  • Patrimoni
  • Habitatge
  • Dret a l'habitatge
  • Pla urbanístic
  • Urbanisme
Protegir el infants de la contaminació, i habilitar zones verdes i fonts d’aigua en els llocs de trobada.

Planificar les ciutats i els espais públics de manera que es minimitzi l’exposició dels infants i adolescents a les fonts de contaminació i incorporar en els criteris de planificació la protecció davant de les temperatures extremes, zones verdes i ombrejades en els parcs infantils i fonts d’aigua en els llocs de trobada dels infants.

Proposada per:
UNICEF Catalunya
  • Infància
  • Infants
Unificar les visites a Serveis Socials i Habitatge perquè existeixi una taula única

Funcionament de Serveis Socials/Habitatge/SIPHO. Unificar les visites a Serveis Socials i Habitatge perquè existeixi una taula única i no es dupliquin les funcions, reduir el termini d'espera per a les cites prèvies. Reforç del servei SIPHO.

Proposada per:
Plataforma d'Afectats/des per la Hipoteca - PAH
  • Habitatge
  • Ocupació
  • Dret a l'habitatge
  • Lloguer
  • Pîsos Buits
  • Barcelona
  • Serveis Socials
(Re)invertir en millorar inspecció fiscal

Dedicar un mínim d’un 20% dels ingressos extres obtinguts com a conseqüència d’inspeccions fiscals a millorar el propi sistema d'inspeccions (més personal, millor material...) i la capacitació legal per fer-les efectives (serveis jurídics)

Tot i que habitualment es considera que el frau en la fiscalitat municipal és proporcionalment molt inferior a altres tipus d’elusió o frau, no per això s’ha de menysprear l’efecte que pot tenir la lluitar-hi en contra. No són pocs els ajuntaments que han impulsat programes contra el frau i n’han fet aflorar més del previst: 83,2 milions d’euros de frau aflorat en impostos municipals a Sevilla des del 201124, 40 milions d’euros de frau per l’Ajuntament de Palma al llarg de la legislatura actual25, 14 milions d’euros a Vitoria-Gasteiz des del 200226, 11 milions d’euros a Santiago de Compostela des del 201127.

Proposada per:
Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària
  • Fiscalitat
  • Transparència
  • Inspecció Fiscal
  • Frau fiscal
Abrir el Consejo Escolar Municipal a la participación del conjunto de agentes que tienen impacto en la educación de niños y adolescentes.

Generar  un  espai   de   participació,   amb   capacitat no només d’anàlisi  i  consulta,  sinó  també  de  presa de decisions. Un espai que ha d’anar més enllà del Consell Escolar Municipal, incorporant la participació i la visió del conjunt d’agents que tenen impacte en l’educació de la infància i l’adolescència. La principal finalitat del Consell ha de ser anar desplegant l’estratègia educativa del municipi, tenint sempre en compte la voluntat de generar més oportunitats educatives, fent-ho de manera que cada vegada hi hagi més equitat educativa, i fent-ho de manera compartida entre el conjunt d’agents educatius.

Proposada per:
Fundació Jaume Bofill
  • Educació
  • Consell Escolar Municipal
  • Consell
  • Participació
Abrir las escuelas y los institutos a la comunidad

Impulsar que els centres educatius obrin els patis, així com altres espais  i  equipaments  dels  centres al conjunt de la ciutadania en horari no lectiu (per exemple, les biblioteques). Per fer-ho possible l’Ajuntament es comprometrà a acompanyar i col·laborar amb els centres educatius amb l’objectiu de fer viable aquesta obertura d’equipaments, si és necessari amb la dotació recursos extraordinaris. Un dels clars exemples d’aquesta obertura d’equipaments dels centres educatius són els Patis Oberts, ja implementats en molts municipis de Catalunya. Tant els patis com la resta d’equipaments dels centres educatius poden servir per a desenvolupar activitats comunitàries, culturals o esportives amb una vessant clarament educativa

Proposada per:
Fundació Jaume Bofill
  • Educació
  • Escola
  • Centre
  • Pati Obert
  • Activitats
Acceso de la ciudadania a las telecomunicaciones

Proporcionar accés real a la ciutadania i a la societat en general a una oferta assequible i variada de serveis de telecomunicacions de la màxima qualitat, capacitat i neutralitat

Proposada per:
Plataforma Apoderament Digital
  • Noves Tecnologies
  • TIC
  • Sobirania Tecnològica
  • Sobirania Digital
  • Telecomunicacions
Acceso universal a la educación 0-3 años

Garantir les condicions per a l’accés universal a l’educació 0-3 anys de manera que cap infant, sigui quina sigui la seva situació, en quedi exclòs. Augmentar la inversió i ampliar l’oferta pública de places tenint en compte com a criteri les necessitats educatives i garantir l’equitat a través de la tarifació social, sense perjudici d’invertir en altres serveis  de suport a la criança i d’educació primerenca

Proposada per:
UNICEF Catalunya
  • Infància
  • Infants
Accés universal dels serveis educatius per als infants de 0 a 3 anys

Reforçar, diversificar i avançar cap a l’accés universal dels serveis educatius per als infants de 0 a 3 anys i les seves famílies, sobretot en els barris amb més necessitat social, per promoure la igualtat d’oportunitats en la infància, fomentar la concilia- ció familiar i lluitar contra la pobresa.

Proposada per:
Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya
  • Educació
  • 0-3 anys
  • Infància
Acceso de la ciudadania a las telecomunicaciones

Proporcionar accés real a la ciutadania i a la societat en general a una oferta assequible i variada de serveis de telecomunicacions de la màxima qualitat, capacitat i neutralitat

Proposada per:
Plataforma Apoderament Digital
  • Noves Tecnologies
  • TIC
  • Sobirania Tecnològica
  • Sobirania Digital
  • Telecomunicacions
Acceso universal a la educación 0-3 años

Garantir les condicions per a l’accés universal a l’educació 0-3 anys de manera que cap infant, sigui quina sigui la seva situació, en quedi exclòs. Augmentar la inversió i ampliar l’oferta pública de places tenint en compte com a criteri les necessitats educatives i garantir l’equitat a través de la tarifació social, sense perjudici d’invertir en altres serveis  de suport a la criança i d’educació primerenca

Proposada per:
UNICEF Catalunya
  • Infància
  • Infants
Acompañar y ayudar a grupos de jóvenes que quieran asociarse

Acompanyar grups de joves que vulguin associar-se, facilitar-ne els tràmits administratius i finançar-los de manera suficient com per a que puguin desenvolupar les seves accions

Proposada per:
Consell de la Joventut de Barcelona
  • Joventut
  • Barcelona
  • Associacionisme
Acompanyament sociolaboral i promoció de la formació per a joves a l'atur

Disposar de projectes educatius municipals de noves oportunitats i d’acompanyament sociolaboral  i promoure incentius econòmics per a joves en situació d’atur que s’acullin a la formació ocupacional municipal per millorar la seva qualificació.

Proposada per:
Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya
  • Inclusió
  • Tercer Sector
  • Serveis Socials
  • Exclusió
  • Igualtat
  • Desigualtat
  • Formació
  • Atur
Acompañar y ayudar a grupos de jóvenes que quieran asociarse

Acompanyar grups de joves que vulguin associar-se, facilitar-ne els tràmits administratius i finançar-los de manera suficient com per a que puguin desenvolupar les seves accions

Proposada per:
Consell de la Joventut de Barcelona
  • Joventut
  • Barcelona
  • Associacionisme
Acordar el destí del reallotjament amb antelació al desnonament

Reallotjament després de desnonament. Acordar el destí del reallotjament amb antelació a la data del desnonament i evitar l'ús de pensions, que en cap cas suposen una alternativa digna. Compliment amb la Llei 24/2015.
 

Proposada per:
Plataforma d'Afectats/des per la Hipoteca - PAH
  • Habitatge
  • Dret a l'habitatge
  • Lloguer
  • Pîsos Buits
  • Barcelona
Acto ciudadano de entrega del titulo de la ESO por parte del municipio

Organització,  de  manera  anual, d’un acte en que es visualitzi com el propi municipi lliura de manera simbòlica els títols d’ESO a tot l’alumnat i com en reconeix el valor i esforç. La finalitat d’aquest acte és convertir aquesta data en un dia assenyalat i de reconeixement social, on tota la comunitat, famílies, agents educatius i  representants municipals, atorguen i reconeixen la fita que significa el títol de la ESO associat a la condició de ciutadania.

Proposada per:
Fundació Jaume Bofill
  • Educació
  • Ciutadania
Acto ciudadano de entrega del titulo de la ESO por parte del municipio

Organització,  de  manera  anual, d’un acte en que es visualitzi com el propi municipi lliura de manera simbòlica els títols d’ESO a tot l’alumnat i com en reconeix el valor i esforç. La finalitat d’aquest acte és convertir aquesta data en un dia assenyalat i de reconeixement social, on tota la comunitat, famílies, agents educatius i  representants municipals, atorguen i reconeixen la fita que significa el títol de la ESO associat a la condició de ciutadania.

Proposada per:
Fundació Jaume Bofill
  • Educació
  • Ciutadania
Actuació jurídica contra els desnonaments oberts

(...) Entenem que les resolucions que fixen els  desnonaments  oberts  vulneren el dret fonamental a la tutela judicial efectiva, així com el dret a la inviolabilitat del domicili. Demanem a l’Administració una acció jurídica dirigida a acabar amb aquests procediments irregulars.

Proposada per:
Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona - FAVB
  • Habitatge
  • Dret a l'habitatge
  • Desnonaments
  • Drets Humans
Actuaciones dirigidas a garantizar la igualdad de oportunidades de las mujeres gitanas

Actuacions dirigides a garantir la igualtat d’oportunitats de les dones gitanes, especialment d’aquelles en situació de major vulnerabilitat, promovent mesures per al  desenvolupament social, personal i laboral, que serveixin per compensar les desavantatges i barreres que pateixen en la seva doble condició de dones i  gitanes.

Proposada per:
Fundación Secretariado Gitano
  • No discriminació
  • Poble Gitano
  • Racisme
  • Dona
Actuaciones dirigidas a garantizar la igualdad de oportunidades de las mujeres gitanas

Actuacions dirigides a garantir la igualtat d’oportunitats de les dones gitanes, especialment d’aquelles en situació de major vulnerabilitat, promovent mesures per al  desenvolupament social, personal i laboral, que serveixin per compensar les desavantatges i barreres que pateixen en la seva doble condició de dones i  gitanes.

Proposada per:
Fundación Secretariado Gitano
  • No discriminació
  • Poble Gitano
  • Racisme
  • Dona
Actualitzar los documentos municipales para que sean inclusivos

Actualitzar els documents municipals perquè siguin inclusius i reflecteixin la realitat social evitant utilitzar la formula pare-mare.

Proposada per:
Associació LGTB Tal com som
  • LGTBI
  • No discrminació
  • Igualtat
  • Registre
  • Padró
Actualitzar los documentos municipales para que sean inclusivos

Actualitzar els documents municipals perquè siguin inclusius i reflecteixin la realitat social evitant utilitzar la formula pare-mare.

Proposada per:
Associació LGTB Tal com som
  • LGTBI
  • No discrminació
  • Igualtat
  • Registre
  • Padró
Adaptar aulas de enlace a nivel lingüístico para la llegada de alumnos durante el curso

Adaptar aules d'enllaç a nivell lingüístic per respondre adequadament a l'arribada de alumnes d'origen divers durant el curs escolar i incloure en currículum escolar i formació de professorat, continguts relacionats amb migracions i asil com a element clau en diferents àrees de coneixement.

Proposada per:
Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat
  • Migrants
  • Immigració
  • Sense papers
  • Refugiats
  • Asil
  • Llengua
  • Acollida
Adaptar aulas de enlace a nivel lingüístico para la llegada de alumnos durante el curso

Adaptar aules d'enllaç a nivell lingüístic per respondre adequadament a l'arribada de alumnes d'origen divers durant el curs escolar i incloure en currículum escolar i formació de professorat, continguts relacionats amb migracions i asil com a element clau en diferents àrees de coneixement.

Proposada per:
Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat
  • Migrants
  • Immigració
  • Sense papers
  • Refugiats
  • Asil
  • Llengua
  • Acollida
Adaptar la legislació i la normativa per a facilitar la transformació artesanal dels productes agraris.

1. Denunciar l’arbitrarietat de les inspeccions de sanitat; i establir criteris de control i seguiment proporcionals i fundats.
2. Crear taules de treball per tal de construir eines, reglaments i guies adequades a les diferents escales del sector entre les administracions públiques i les entitats dedicades a la transformació alimentària.
3. Discernir, a nivell normatiu, les necessitats i reglaments de les iniciatives d’autoconsum, la petita i mitjana producció de la gran indústria agroalimentària.


 

Proposada per:
Aixequem la República
  • Alimentació
  • Sobirania alimentària
  • Agricultura
  • Pagesia
  • Ramaderia
  • Inspecció
  • Control
  • Coordinació
  • Indústria Agroalimentària
Adaptar la normativa municipal a la Convención sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad de la ONU

Adaptar tota la normativa municipal als preceptes que preveu la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de l’ONU, com preveu la declaració de Madrid (A/62/654).

Proposada per:
Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya
  • Inclusió
  • Tercer Sector
  • Serveis Socials
  • Exclusió
  • Igualtat
  • Desigualtat
  • Discapacitats
Adaptar la normativa municipal a la Convención sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad de la ONU

Adaptar tota la normativa municipal als preceptes que preveu la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de l’ONU, com preveu la declaració de Madrid (A/62/654).

Proposada per:
Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya
  • Inclusió
  • Tercer Sector
  • Serveis Socials
  • Exclusió
  • Igualtat
  • Desigualtat
  • Discapacitats
Adaptar taxa d'escombraries a zona, unitat familiar, etc

En l’àmbit residencial, aplicar factors correctors en funció de les persones que viuen en cada habitatge, el valor cadastral, o bé si es tracta d’un bloc d’habitatges (recollida més senzilla) o d’urbanitzacions. Possibilitat d’estudiar tarifes per zones del municipi

Proposada per:
Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària
  • Fiscalitat
  • Impostos
  • Taxes
  • RSU
  • Brossa
Adaptar todas las informaciones de los ayuntamientos para que sean accesibles para el conjunto de la ciudadania

Adaptar totes les informacions dels ajuntaments perquè siguin accessibles per al conjunt de la ciutadania, elaborant materials en braille, subtítols, audiodescripció i intèrprets de llengua, si s’escau, sempre sota criteris de lectura fàcil i llenguatge entenedor. Alhora, adaptar els mecanismes dels ajuntaments per garantir l’accessibilitat de les persones amb discapacitat a la vida política i representativa dels municipis.

Proposada per:
Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya
  • Inclusió
  • Tercer Sector
  • Serveis Socials
  • Exclusió
  • Igualtat
  • Informació
  • Desigualtat
  • Accessibilitat
Adaptar todas las informaciones de los ayuntamientos para que sean accesibles para el conjunto de la ciudadania

Adaptar totes les informacions dels ajuntaments perquè siguin accessibles per al conjunt de la ciutadania, elaborant materials en braille, subtítols, audiodescripció i intèrprets de llengua, si s’escau, sempre sota criteris de lectura fàcil i llenguatge entenedor. Alhora, adaptar els mecanismes dels ajuntaments per garantir l’accessibilitat de les persones amb discapacitat a la vida política i representativa dels municipis.

Proposada per:
Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya
  • Inclusió
  • Tercer Sector
  • Serveis Socials
  • Exclusió
  • Igualtat
  • Informació
  • Desigualtat
  • Accessibilitat
Administrar los datos de carácter personal siguiendo estrictos criterios de seguridad

Administrar les dades de caràcter personal únicament dins de l’administració i seguint estrictes criteris de seguretat, garantint els mitjans tècnics i els coneixements per gestionar-les sense dependre de tercers.

Proposada per:
Plataforma Apoderament Digital
  • Noves Tecnologies
  • TIC
  • Sobirania Digital
  • Sobirania Tecnològica
  • Dades
  • Seguretat
Administrar los datos de carácter personal siguiendo estrictos criterios de seguridad

Administrar les dades de caràcter personal únicament dins de l’administració i seguint estrictes criteris de seguretat, garantint els mitjans tècnics i els coneixements per gestionar-les sense dependre de tercers.

Proposada per:
Plataforma Apoderament Digital
  • Noves Tecnologies
  • TIC
  • Sobirania Digital
  • Sobirania Tecnològica
  • Dades
  • Seguretat
Adscripciones entre centros de primaria y secundaria

Adscripcions entre centres de primària i secundària
Els centres de primària s’adscriuen
als centres de secundària, de tal manera que la transició dels alumnes d’una etapa a l’altra es fa d’una manera més previsible, més programada i més còmoda. Aquestes adscripcions, però, en funció de la manera com es dissenyin i es planifiquin, poden tenir un impacte positiu o negatiu en la segregació escolar.

Si els centres de primària amb més dificultats s’adscriuen a instituts també amb dificultats i fins i tot estigmatitzats, es poden consolidar itineraris de desavantatge i d’exclusió educativa i encara allunyar més la demanda
de determinats centres de primària. En canvi, la creació d’adscripcions que compensin situacions de desavantatge educatiu poden tenir un efecte compensatori positiu
Aquestes mesures poden ajudar a convertir centres d’educació infantil i primària en atractius per a una demanda educativa que tendeix a polaritzar-se socialment en el pas de primària a secundària

Proposada per:
Fundació Jaume Bofill
  • Educació
  • Segregació escolar
Adscripciones entre centros de primaria y secundaria

Adscripcions entre centres de primària i secundària
Els centres de primària s’adscriuen
als centres de secundària, de tal manera que la transició dels alumnes d’una etapa a l’altra es fa d’una manera més previsible, més programada i més còmoda. Aquestes adscripcions, però, en funció de la manera com es dissenyin i es planifiquin, poden tenir un impacte positiu o negatiu en la segregació escolar.

Si els centres de primària amb més dificultats s’adscriuen a instituts també amb dificultats i fins i tot estigmatitzats, es poden consolidar itineraris de desavantatge i d’exclusió educativa i encara allunyar més la demanda
de determinats centres de primària. En canvi, la creació d’adscripcions que compensin situacions de desavantatge educatiu poden tenir un efecte compensatori positiu
Aquestes mesures poden ajudar a convertir centres d’educació infantil i primària en atractius per a una demanda educativa que tendeix a polaritzar-se socialment en el pas de primària a secundària

Proposada per:
Fundació Jaume Bofill
  • Educació
  • Segregació escolar
Favorecer la reutilización de soluciones

Afavorir la reutilització de solucions mitjançant la correcta documentació i la publicitat dels projectes.

Proposada per:
Plataforma Apoderament Digital
  • Noves Tecnologies
  • TIC
  • Sobirania Digital
  • Sobirania Tecnològica
Favorecer la oferta de actividades extraescolares

Un dels àmbits educatius on es produeixen més desigualtats i segregació és en l’àmbit no escolar. Principalment en les anomenades activitats extraescolars. Per tant, reduir la segregació escolar al municipi passa també per igualar oportunitats educatives més enllà de l’horari escolar.

És especialment rellevant impulsar l’oferta d’activitats atractives en aquells centres amb menor demanda, tant com reforçar
pedagògicament el centre. D’aquesta manera donarem més oportunitats a l’alumnat que assisteix al centre i a més a més farem que aquella escola o institut sigui més atractiu per a les famílies.

Proposada per:
Fundació Jaume Bofill
  • Educació
  • Segregació escolar
Favorecer redes comunales y abiertas

Afavorir les xarxes comunals i obertes, incidint en la necessitat d’avaluació del impacte social i territorial dels desplegaments, tenint en compte els possibles casos d’ús.

Proposada per:
Plataforma Apoderament Digital
  • Noves Tecnologies
  • TIC
  • Sobirania Tecnològica
  • Sobirania Digital
  • Telecomunicacions
  • Xarxa
Afegir variables de cost (criteri social), emissions i d’antiguitat (criteri ambiental) a l’IVTM

Entre altres mesures de bonificacions fiscals amb criteris de progressivitat, l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú concedeix ajuts de caire social sobre l'IVTM: ajuts del 50% del pagament de l'impost per a a turats de llarga durada (de més d'un any de durada)  amb ingressos familiars inferiors a dues vegades l'IPREM, així com a juts de fins el 50% pel pagament de l'IVTM a petites empreses de fins a tres treballadors, que al llarg dels tres trimetres naturals anteriors a la meritció de l'impost hagin presentat pèrdues. També aplica una bonficació del 25% de l'esmentat impost als titulars de vehicles elèctrics o amb sistema bimodal i  els vehicles que utilitzin combustibles alternatius

Proposada per:
Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària
  • IVTM
  • Vehicle
  • Cotxe
  • Fiscalitat
  • Impostos
  • Taxes
Agilització de les denúncies per assetjament immobiliari.

Blocs. Seguiment individualitzat dels casos de blocs amb intermediació directa de l'Ajuntament, agilització de les denúncies per assetjament immobiliari.

Proposada per:
Plataforma d'Afectats/des per la Hipoteca - PAH
  • Habitatge
  • Ocupació
  • Dret a l'habitatge
  • Lloguer
  • Pîsos Buits
  • Barcelona
Agilizar pagos a entidades sociales

Agilitzar les convocatòries, les resolucions i els pagaments a les entitats del Tercer Sector.

Proposada per:
Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya
  • Finançament
  • Entitats Socials
  • Tercer Sector
  • Administració
Agilizar pagos a entidades sociales

Agilitzar les convocatòries, les resolucions i els pagaments a les entitats del Tercer Sector.

Proposada per:
Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya
  • Finançament
  • Entitats Socials
  • Tercer Sector
  • Administració
Ayudas para el acceso universal de los servicios educativos para los niños de 0 a 3 años

Incloure en els Programes Municipals d’Acció Social contra la Pobresa les ajudes per accés universal dels serveis educatius per als infants de 0 a 3 anys (roba, llibres de text, activitats educatives de reforç, etc.) que no queden cobertes pel mateix sistema educatiu.

Proposada per:
Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya
  • Inclusió
  • Tercer Sector
  • Serveis Socials
  • Exclusió
  • Igualtat
  • Desigualtat
  • Infància
  • 0-3
  • Educació
Ajudes per accés universal dels serveis educatius per als infants de 0 a 3 anys

Incloure en els Programes Municipals d’Acció Social contra la Pobresa les ajudes per accés universal dels serveis educatius per als infants de 0 a 3 anys (roba, llibres de text, activitats educatives de reforç, etc.) que no queden cobertes pel mateix sistema educatiu.

Proposada per:
Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya
  • Inclusió
  • Tercer Sector
  • Serveis Socials
  • Exclusió
  • Igualtat
  • Desigualtat
  • Infància
  • 0-3
  • Educació
Ajuste de la oferta de plazas de los centros educativos

L’Ajuntament, conjuntament amb els serveis territorials del Departament d’Ensenyament, té la capacitat de planificar l’oferta de places dels centres educatius. Si aquesta planificació només respon a la tendència de la demanda de les famílies, el resultat serà una xarxa
molt segregada.

Un dels efectes més negatius es produeix quan es planifica una oferta de places excessiva en un centre determinat. Aquesta pràctica no només és negativa en si mateixa, sinó que sol deixar sense efectes altres mesures dirigides a reduir la segregació.
Per aquesta raó és imprescindible que
es desenvolupi una planificació anual de l’oferta de places des de la perspectiva de la segregació i que sempre eviti l’excés d’oferta en determinats centres educatius.

Proposada per:
Fundació Jaume Bofill
  • Educació
  • Segregació escolar
  • Oferta de places
  • Centre educatiu
Ajuste de la oferta de plazas de los centros educativos

L’Ajuntament, conjuntament amb els serveis territorials del Departament d’Ensenyament, té la capacitat de planificar l’oferta de places dels centres educatius. Si aquesta planificació només respon a la tendència de la demanda de les famílies, el resultat serà una xarxa
molt segregada.

Un dels efectes més negatius es produeix quan es planifica una oferta de places excessiva en un centre determinat. Aquesta pràctica no només és negativa en si mateixa, sinó que sol deixar sense efectes altres mesures dirigides a reduir la segregació.
Per aquesta raó és imprescindible que
es desenvolupi una planificació anual de l’oferta de places des de la perspectiva de la segregació i que sempre eviti l’excés d’oferta en determinats centres educatius.

Proposada per:
Fundació Jaume Bofill
  • Educació
  • Segregació escolar
  • Oferta de places
  • Centre educatiu